poniedziałek, 25 września 2017, imieniny: Aurelia, Franciszek
Artykuły
Wakacje w "RADOSNEJ PRZYSTANI" przy jasielskich Franciszkanach
13 września 2017 | Dział: Kultura i przegląd prasy | Region: Miasto Jasło

Franciszkańska Świetlica „RADOSNA PRZYSTAŃ” od 2009 r. oferuje rodzicom z terenu miasta Jasła opiekę nad ich pociechami. Placówka co roku funkcjonuje również podczas wakacji i ferii zimowych.

W tym roku dzięki dofinansowaniu Miasta Jasła podopieczni Świetlicy mogli zwiedzić kilka ciekawych miejsc w Polsce.

Wakacje rozpoczęliśmy czerwcową wycieczką do Łańcuta, gdzie zwiedzaliśmy Zamek, Stajnię i Wozownię, Storczykarnię, Oranżerię oraz Muzeum Miasta i Regionu. Wyjazd miał charakter integracyjny, ponieważ zaprosiliśmy podopiecznych z innej Świetlicy oraz członków Wspólnoty Wiara i Światło „Antosie”, która gromadzi osoby niepełnosprawne.

W lipcu i sierpniu, dzięki środkom z „małego grantu” z Miasta Jasła pn. „Kulturalne wakacje z RADOSNĄ PRZYSTANIĄ”, mogliśmy zorganizować 2-dniową wycieczkę do Bochni i Krakowa oraz 1-dniową do Ciężkowic i Gródka nad Dunajcem. W Bochni zwiedziliśmy Kopalnię Soli, natomiast w Krakowie: Zamek Królewski na Wawelu, przeszliśmy Smoczą Jamą do Smoka Wawelskiego, Ogród Doświadczeń oraz spędziliśmy sporo czasu w Aqua Parku. W Ciężkowicach przeszliśmy szlakiem turystycznym przez Skamieniałe Miasto oraz zwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze, gdzie wzbogaciliśmy swoją wiedzę o roślinach i zwierzętach. W Gródku nad Dunajcem płynęliśmy statkiem po Jeziorze Rożnowskim i zwiedzaliśmy miasto Rożnów. W lipcu odbyły się też warsztaty z kreatywnym językiem angielskim, które podniosły praktyczną wiedzę dzieci.

W drugiej połowie sierpnia zwiedziliśmy Bardejov na Słowacji oraz pobliską Desznicę. W Bardejovie przewodnik oprowadził nas po mieście, opowiedział jego historię, zwiedziliśmy Muzeum Ikon oraz Muzeum Historii Miasta. Mieliśmy też okazję skosztować lokalnych specjałów. W Desznicy gościliśmy w Parafii Matki Bożej Niepokalanej, gdzie nasz opiekun – o. Wojciech Szymczak odprawił Mszę dziękczynną za udane wakacje. Proboszcz parafii, ks. Józef Obłój, przyjął nas bardzo miło i serdecznie, opowiedział historię Parafii i miejscowości Desznica. Po uczcie duchowej przyszedł czas na „cielesną” – kiełbasę z ogniska oraz ciepłą herbatę.

Na zakończenie przedłużonych wakacji – 1 września – udaliśmy się na wycieczkę do Korczyny. Czekała nas tam słodka niespodzianka – zwiedzanie Pijalni Czekolady oraz degustacja. Co więcej, każdy z uczestników, miał okazję wziąć udział w warsztatach, podczas których własnoręcznie wykonał czekoladowego lizaka oraz tabliczkę czekolady. Następnie zwiedziliśmy Sanktuarium pw. Św. bpa Józefa S. Pelczara. Ks. Proboszcz Edward Sznaj opowiedział życiorys Świętego i historię Sanktuarium. Na zakończenie pomodliliśmy się oraz otrzymaliśmy błogosławieństwo relikwiami św. bpa Pelczara.

Poza wycieczkami Świetlica co tydzień organizowała zajęcia otwarte dla dzieci ze szkoły podstawowej: warsztaty garncarskie, cukiernicze, malowania w plenerze oraz zaprosiła na spektakl teatralny. Podczas zajęć codziennych dzieci: malowały , rysowały, zorganizowały pokaz mody z bibuły i wiele innych rzeczy, poznały treści profilaktyczne. Dodatkowo dzieci miały organizowane wyjścia: na basen, Ogródek Jordanowski, Park Linowy.

Wakacje już minęły. Kolejne dopiero za rok. Drodzy Rodzice, jeśli chcecie, aby Wasze dzieci miały zapewnioną dobrą opiekę, pomoc w odrabianiu zadań domowych oraz urozmaicone zajęcia dodatkowe to zapraszamy do „RADOSNEJ PRZYSTANI” przy jasielskich Franciszkanach. Świetlica przyjmuje dzieci i młodzież w wieku 6 – 15 lat, w roku szkolnym od poniedziałku do piątku od 12.30 do 18.30. Jest jeszcze kilka wolnych miejsc na ten rok szkolny.

Joanna Dacyl

Liczba odsłon: 452

nick:

Portal nie ponosi odpowiedzialności za treści komentarzy. Odpowiedzialność za swoje komentarze ponosi Użytkownik. Redakcja ma prawo do usuwania i redagowania komentarzy, które zawierają wulgaryzmy i obrażają osoby trzecie.
Komentarz zostanie dodany po akceptacji moderatora.